نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

روش کاشت ایمپلنت دندانی

در طول مراحل مشاوره و برنامه‌ریزی، مرکز ایمپلنت، موقعیت مورد نظر برای قرار گرفتن ایمپلنت‌های دندانی را معاینه و همچنین تصاویر تهیه شده از دندان (به کمک اشعه‌ی ایکس، فیلم‌های پانورما و یا سی‌تی اسکن) را بررسی می‌کند. کیفیت و اندازه‌ی استخوان فک با هدف تعیین نیاز به استخوان اضافه در محل کاشت دندان، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورتی که اثبات شود، محل مورد نظر برای قرار دادن ایمپلنت مناسب است، بیمار برای انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت مراجعه خواهد کرد. در طول تمام مراحل انجام جراحی، از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن مناطق مورد جراحی و همچنین از داروهای آرام‌بخش برای آرامش و غلبه بر اضطراب استفاده می‌شود.

اولین مرحله در این جراحی کشیدن دندان یا دندان‌هاست. برای مکان‌هایی که دندانی ندارند ولی از استخوان فک مناسبی برخوردار نیستند، به عمل پیوند استخوان نیاز است که بروی استخوان فک کنونی قرار داده می‌شود (پیوند استخوان انله).

پس از گذشت زمان لازم برای بهبودی، ایمپلنت دندانی برای تعیین موفقیت آمیز بودن روند جوش خوردن، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورت تأیید، یک پروتز دندانی بوسیله‌ی یک پیچ به ایمپلنت دندانی متصل می‌شود. این پروتز که اباتمنت نامیده می‌شود، به عنوان نگهدارنده‌ای برای دندان یا تاج جایگزین عمل می‌کند. سپس دندانپزشک قالبی از این اباتمنت در دهان تهیه خواهد کرد و تاجی متناسب با این ایمپلنت سفارش می‌دهد. تاج تهیه شده با چسب یا بوسیله‌ی یک پیچ بروی اباتمنت محکم می‌شود.

روش کاشت دندان و قرار گیری دندان به سه صورت انجام می‎‌شود:

  • ENDOSSEOUS: که داخل استخوان فک قرار می‌گیرد.
  • SUBPERIOSTEAL : که برروی استخوان فک قرار می‌گیرد. این نوع ایمپلنت دندانی از یک چارچوب فلزی تشکیل شده است که روی استخوان فک و زیر بافت لثه قرار داده می‌شود.
  • TRANSOSTEAL: که از میان استخوان فک عبور می‌کند. این نوع ایمپلنت به صورت میخ‌هایی فلزی یا به صورت قاب U شکل موجود است که از میان استخوان فک و لثه عبور کرده و به داخل دهان وارد می‌شود.

آیا کاشت ایمپلنت دندانی درد دارد؟

جراحی ایمپلنت دندانی معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بنابراین هیچگونه دردی در طول عمل نباید حس شود. پس از اتمام بی‌حسی، ناراحتی‌های پس از جراحی وجود خواهند داشت که برای افراد مختلف متفاوتند. با این حال، معمولاً، بسیاری از افراد دردی شبیه به کشیدن یک دندان را احساس خواهند کرد که با مصرف داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن (ادویل) و استامینافون (تیلنول) قابل مدیریت هستند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر خواهد بود؟ آیا بیمه‌های درمانی هزینه‌ی این عمل را پرداخت می‌کنند؟

قیمت ایمپلنت یک دندان بسته به محل قرارگیری و شخص انجام دهنده‌ی عمل می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه شامل دستمزد جراح قرار دهنده‌ی ایمپلنت، تمام اجزاءِ بکار رفته و تاج ایمپلنت می‌شود.

بیمه‌های درمانی معمولاً عمل کاشت ایمپلنت دندانی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، فقط ممکن است برخی از آن‌ها کمک‌هزینه‌ای بابت بخش تاج ایمپلنت پرداخت کنند.

خطرات بالقوه، عوارض و مشکلات مرتبط با کاشت ایمپلنت دندانی چیست؟

همواره در همه‌ی جراحی‌ها خطرات و عوارضی برای بیمار و برای موفقیت عمل وجود دارند. درست مانند سایر جراحی‌های دهانی، قبل از انجام عمل اختلالات خونی، عفونت، آلرژی، شرایط پزشکی موجود و داروهای بیمار باید به دقت بررسی شوند. خوشبختانه میزان موفقیت این عمل بسیار بالاست و شکست معمولاً در صورت بروز حوادثی غیرمحتمل مانند عفونت، شکستگی ایمپلنت دندانی، وارد آمدن فشار زیاد بر ایمپلنت، آسیب به نواحی اطراف ایمپلنت (اعصاب، رگ‌های خونی و دندان‌ها)، جایگذاری ضعیف ایمپلنت و اندازه و کیفیت پایین استخوان فک، اتفاق می‌افتد.

مراقبت‌های تکمیلی لازم پس از کاشت ایمپلنت دندانی کدامند؟

کاشت ایمپلنت‌ دندانی با خطر ایجاد مشکلی با نام التهاب اطراف ایمپلنت همراه است. این مشکل، به التهاب لثه و استخوان‌های اطراف ایمپلنت باز می‌گردد که اغلب به علت وارد آوردن نیروی بیش از حد در موقع گاز زدن یا عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌شود. این مشکل در صورتی که بدون درمان رها شود می‌تواند به از دست رفتن ایمپلنت منجر شود. امور مراقبت از ایمپلنت در منزل شامل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای زدودن بقایای مواد غذایی و پلاک دندان‌ها، می‌شود. در مطب دندانپزشکی، بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت مورد بررسی قرار می‌گیرند و از ابزار خاصی برای حذف رسوبات سخت آهکی اطراف ایمپلنت استفاده می‌شود. در صورت نیاز، دندان‌های نیش تنظیم خواهند شد تا این اطمینان حاصل شود که به ایمپلنت موقع جویدن غذا فشار سنگینی وارد نمی‌شود.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: